باتری دایون Y5

4.8
(1540)

معرفی دایون تیوان Y5

 عرضه کننده دایون Y5 در ایران، شرکت خودروسازی ایلیا (ایلیا موتور) وابسته به خانواده منصوری است، که سابقه واردات خودروهای بورگوارد را در کارنامه دارند. از آنجایی که تنها خط تولید خودروسازی ایلیا در شهرک صنعتی کاوه قرار دارد، پس مونتاژ شاسی‌بلند دایون Y5 نیز در استان مرکزی خواهد بود. دایون Y5 ایلیا موتور، چند ویژگی قابل توجه دارد. اولین ویژگی خوب دایون این است که پلتفرم مستقل دارد؛ پس باید آنرا یک شاسی‌بلند (SUV) واقعی بدانیم، نه یک کراس‌اور (CUV). دومین ویژگی خوب دایون این است که سیستم محرکه 4WD پارت‌تایم آنرا BorgWarner ساخته و می‌توانید آنرا در سه حالت دو چرخ سبک (2H)، چهارچرخ سبک (4H) و چهارچرخ سنگین (4L) قرار دهید. ضمن اینکه قفل دیفرانسیل عقب آنرا هم Eaton ساخته است. حالا که این نام‌ها را گفتیم، بد نیست که بگوییم سیستم ترمز دایون نیز مانند اکثر خودروهای چینی بازار، توسط شرکت Bosch تامین شده و گیربکس آن ساخت Aisin است. سومین ویژگی خوب دایون Y5 را باید موتور توربوشارژ آن دانست که تحت لیسانس میتسوبیشی است.

باطری فابریک ماشین دایون Y5 چند آمپر است؟

باتری فابریک ماشین دایون Y5 باتری 70 آمپر میباشد. همچنین با توجه به نیاز برقی خودرو می توان باتری های 80 آمپر هم بر روی آن نصب کرد.

ابعاد باطری ماشین دایون Y5 چقدر میباشد؟

حداکثر فضا و ابعاد باتری ماشین. دایون Y5 بدین شرح میباشد:

  • طول باتری = 35 cm
  • عرض باتری = 18 cm
  • ارتفاع باتری= 19 cm

بهترین و مناسب ترین باطری برای ماشین دایون Y5 چه باتری است؟

مناسب ترین و بهترین باتری برای این خودرو باتری 70 آمپر صبا باتری است.

برای ماشین دایون Y5 باتری اتمی بهتر است یا اسیدی؟

هر دو نوع باتری اتمی و اسیدی روی ماشین دایون Y5 قابل نصب است ولی باتری اتمی به علت طول عمر بیشتر و کیفیت بهتر همچنین ایجاد آلودگی کمتر و عدم نیاز به مراقبت و نگهداری قطعا بهتر خواهد بود.

بر روی ماشین دایون Y5 باتری اتمی نصب کنید به علت طول عمر بیشتر و کیفیت و کارکرد بهتر و عدم نیاز به مراقبت و نگهداری.

باتری ها بر اساس ساختار به دو نوع تقسیم می شوند. سیلد و غیر سیلد ( اسید شارژ ) که به آنها اتمی و معمولی هم گفته می شود. این باتری ها با توجه به تفاوت هایی که در ساختار دارند، در مقایسه با یکدیگر مزایا و معایبی هم دارند.

تعمیرکاران با توجه به ویژگی های متفاوتی که باتری های اسید شارژ و سیلد دارند، در خصوص انتخاب آنها برای خودروها همواره اختلاف نظرهایی داشته اند. برخی از آنها با توجه به این که شرکت سازنده دایون Y5، باتری نوع اسید شارژ را روی این خودرو نصب می کند، توصیه می کنند که این نوع باتری مناسب ترین باتری دایون Y5 است.

بهترین باطری برای ماشین دایون Y5 کدام باطری است؟

باطری پیشنهادی ما به شما باطری 70 آمپر اتمی واریان صبا باتری است. هم کیفیت بالا و قیمت مناسب از نکات قابل توجه این برند است.

انتخاب باتری برای خودرو، امری سلیقه ای نیست و بستگی به سه عامل مهم دارد:

  • میزان برقی که هر خودرو مصرف می کند؛
  • میزان فضایی که برای جاگذاری امن باتری زیر کاپوت در نظر گرفته شده است؛
  • و میزان قدرتی که دینام برای شارژ باتری دارد.

با توجه به سه پارامتر فوق، در دفترچه راهنمای هر خودرویی به باتری مناسب آن خودرو اشاره شده است، اما شاید افراد زیادی باشند که بی توجه به این ویژگی ها باتری دایون Y5 و یا سایر خودروها را خریداری کنند.

طول عمر باطری بر روی دایون Y5 چه مدت است؟

عمر مفید باتری بر روی دایون Y5 حدودا تا 2سال است.

البته عمر دقیق باتری به نحوه عملکرد دینام و نوع کارکرد خودرو بستگی دارد.

شرایط آب و هوایی هم بر عمر باتری نقش دارد باتری در هوای گرم تر زودتر خراب میشود در واقع عمر باتری در آب و هوای گرم کمتر است.

علایم خراب شدن باتری ماشین دایون Y5 چیست؟

  • هر وقت ماشین دایون Y5 پس از مدتی خوابیدن دیگر استارت نزند باتری خراب شده و شارژ نگه نمیدارد باید باتری را فورا تعویض کنید.
  • هنگامی که ماشین دایون Y5 با استارت سنگین روشن میشود یعنی باتری ضعیف شده و توان استارت زدن قوی را ندارد باید باتری تست و در صورت نیاز تعویض شود.
  • هر وقت برق پشت آمپر قطع و یا ضعیف شود ابتدا سرباتریها را چک کنید اگر مشکلی نداشت باتری را تعویض کنید.
  • هر وقت ماشین استارت نخورد میتواند به علت ضعیف بودن باتری باشد.

با مشاهده علایم فوق فورا ماشین را جهت تست و در صورت نیاز تعویض باطری به تعمیرگاه اعزام کنید.

حد اکثر آمپر مورد نیاز باتری ماشین دایون Y5 چه آمپری است؟

باتری فابریک این خودرو ۷۰آمپر میباشد ولی اگر بر روی خودرو لوازم برقی اضافه نصب کرده اید مانند سیستم صوتی و یا لامپهای پر نور و یا از کولر در فصل تابستان زیاد استفاده میکنید میتوانید از باتری ۸۰ آمپر هم برای ماشین دایون Y5 استفاده کنید. در غیر این صورت همان ۷۰ آمپر کافیست.

باتری کمتر از ۷۰ آمپر برای ماشین دایون Y5 به هیچ عنوان توصیه نمیشود.

  • هنگامی که ماشین دایون Y5 خاموش است هرگز ضبط و سیستم صوتی را روشن نکنید این کار باعث کاهش شدید عمر باتری میشود.
  • هر گاه ماشین دایون Y5 به علت ضعیف شدن باتری استارت نمیزند برای روشن کردن ماشین فقط از روش باتری کمکی هم آمپر استفاده کنید.
  • سرباتریهای ماشین را مرتب چک کنید اگر سولفاته شده به وسیله محلول آب جوش و جوش شیرین تمیز کنید.
  • اگر قصد روشن کردن ماشین برای مدت بیش از دو هفته را ندارید حتما سرباتری منفی را از قطب باتری جدا کنید تا باعث تخلیه باتری نشود.
  • با مشاهده نشانگر وضعیت باتری میتوانید از وضعیت باتری مطلع شوید. رنگ سبز یعنی باتری شارژ و آماده است رنگ مشکی یعنی باتری ضعیف است و رنگ سفید یعنی باتری خراب شده و باید تعویض شود.
  • دینام ماشین دایون Y5 دینام ۹۵آمپر میباشد یعنی ابن دینام توانایی شارژ باتری تا ظرفیت ۹۵آمپر را دارد.

قیمت باتری ماشین دایون Y5 چقدر است؟

آیا باتری ایرانی برای ماشین دایون Y5 مناسب است؟

ببشترین آمپر ممکن برای باتری دایون Y5 چه آمپری است؟

آیا بر روی ماشین دایون Y5 میتوان باتری ۱۰۰ آمپر نصب کرد؟

کدام باطری گارانتی بهتری دارد؟

در مورد باطریهای ایرانی تمام گارانتیها شرکتی میباشند. یعنی شما از هر کجا این باطری را خریده باشید برای استفاده از گارانتی باید به نمایندگی صبا باتری در تهران  مراجعه کنید. این روزها با تدابیری که اندیشیده شده است شرکتها موظف به ارائه گارانتی به بهترین شکل و کمترین مشکل برای مشتری شده اند و شرکتهای داخلی اگر معتبر باشند مثل صبا باتری، سپاهان باتری، برنا باتری گارانتی را انجام خواهند داد.

باطری اصلی ماشین دایون Y5 را از کجا بخریم؟

شرکت توسعه منابع انرژی توان همان شرکت باتریسازی نیرو است که ده‌ها سال در ایران و جهان آن را با نام صبا باتری می‌شناسند. این شرکت با برخورداری از ظرفیت‌های صنعتی مبتنی بر فناوری‌های روز به عنوان مرجع اصلی تامین نیازهای کشور به حوزه انرژی و نهاد معتبر و تاثیرگذار در حوزه باتری است که در طرح‌های اولویت دار ملی با سایر سازمان‌ها و نهادهای قانونی کشور همکاری می‌نماید.

برای دایون Y5 باتری 70 آمپر صبا باتری مناسب است.

با توجه به کیفیت مناسب و قیمت باتری صبا نسبت به باقی برندها، صبا باطری گزینه مناسبی خواهد بود.

ما در تلاشیم تا به صورت تمام وقت و در تمامی ایام خدمات فروش اینترنتی صبا باتری را ارائه دهیم.

تمامی خدمات ما با ارسال و نصب رایگان در محل خواهد بود درنتیجه خرید باتری صبا به صورت اینترنتی باعث صرفه جویی در وقت و هزینه شما خواهد شد.

تخفیف!
قیمت اصلی تومان2,181,554 بود.قیمت فعلی تومان2,093,000 است.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

0 0 آرا
Article Rating
عضو شوید
آگاه شوید
guest
0 نظرات
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
سفارش تلفنی باتری صبا