باتری هیوندای i10

باتری هیوندای i10
4.6
(82)
معرفی هیوندای i10

هیوندای i10 یک هاچبک کوچک شهری است که نخستین نسل آن در سال 2007 و نسل دوم آن در سال 2013 معرفی و عرضه شدند. در حال حاضر نسل دوم این هاچبک بر روی خط تولید قرار دارد.

در تابستان سال 95 کرمان خودرو قراردادی را با کمپانی هیوندای منعقد کرد که بر اساس آن، کرمان موتور مونتاژ چند خودرو هیوندای را در خط تولید خود به عهده گرفت. نخستین محصولاتی که در این خط تولید به مونتاژ رسیدند، هیوندای i10 و i20 بودند که فروش آنها از سال 95 و تحویل آنها از سال 96 آغاز شد.

برای هیوندای i10 چند موتور مختلف در نظر گرفته شده اما نمونه تولیدی در ایران از قدرتمندترین پیشرانه بهره می‌برد. این موتور 1.2 لیتر حجم و 4 سیلندر دارد و می‌تواند 86 اسب بخار قدرت و 121 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این قدرت به وسیله جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند.

باتری فابریک ماشین هیوندای I10

باتری فابریک ماشین هیوندای i10، نیز 50 آمپر است. اما با توجه به نیاز برقی خودرو می توان باتری 55 و 60 آمپر نیز استفاده کرد.

مشخصات باتری هیوندای i10
  • طول: 28 سانتی متر
  • عرض: 18 سانتی متر
  • ارتفاع: 19 سانتی متر

hyundai i10 1 باتری هیوندای i10

تست برق دزدی انواع ماشین هیوندای i10

یکی از بهترین راه کارها بعد از تعویض باتری ماشین برای افزایش طول عمر باتری تست برق دزدی آن می باشد و اینکه آیا ماشین در حالت خاموش هم دارای مصرف برق می باشد یا خیر؟

روشن ماندن چراغ سقفی ماشین، باز ماندن یکی از درب های ماشین، باز ماندن درب صندوق عقب و موارد شبیه آن موجب استفاده از برق ذخیره شده باتری در خودرو در حالت خاموش ماشین می گردد که حتی ممکن است کمتر از 1 ساعت باعث دشارژ شدن باتری گردد.

تست دینام درانواع ماشین هیوندای i10

تست دینام در انواع ماشین هیوندای i10  به این صورت می باشد که وقتی باتری نو جایگزین باتری فرسوده نصب می گردد به وسیله دستگاه تستر دینام، دینام خودرو تست می گردد.

در صورت سالم بودن دینام، دینام خودرو باید بین 13 تا 15 درجه شارژ را نشان دهد و در غیر این صورت می بایستی دینام خودرو توسط تعمیرکار مربوطه چک شود.

دقت داشته یاشدی که دینام خودرو حتی در هنگام شارژ نباید دارای نواسان ولتاژ باشد.

نشانه های تمام شدن عمر باطری هیوندا I10:
  • استارت نخوردن ماشین و روشن نشدن آن در هیوندا I10
  • نیامدن برق پشت آمپر در هیوندا I10
  • تق تق کردن استارت موقع استارت زدن ماشین هیوندا I10
باتری مناسب برای هیوندای I10

1- اسیدی (آبی)

این نوع باتری ها که متریال تولید قدیمی دارند و از نشانه آن وجود ۶ درب روی باتری است که با باز کردن ۶ درب باید سطح اسید داخل را ببینید و در صورت کسر اسید باید به آب مقطر اضافه کنید پس نیاز به نگهداری و بازدید دارد.

2- کلسیمی (اتمی)

تکنولوژی جدید تولید باتری به اسم کلسیمی که این نوع باتری در ایران به نام اتمی معروف است و برعکس که همه فکر می کنند این نوع باتری اسید(الکترولیت) ندارد؛ اما اینگونه نیست و با توجه به جنس خاص صفحات درون آن نیازی به نگهداری و افزودن آب مقطر نیست.

باتری ها بر اساس ساختار به دو نوع تقسیم می شوند. سیلد و غیر سیلد ( اسید شارژ ) که به آنها اتمی و معمولی هم گفته می شود. این باتری ها با توجه به تفاوت هایی که در ساختار دارند، در مقایسه با یکدیگر مزایا و معایبی هم دارند.

تعمیرکاران با توجه به ویژگی های متفاوتی که باتری های اسید شارژ و سیلد دارند، در خصوص انتخاب آنها برای خودروها همواره اختلاف نظرهایی داشته اند. برخی از آنها با توجه به این که شرکت سازنده هیوندای I10، باتری نوع اسید شارژ را روی این خودرو نصب می کند، توصیه می کنند که این نوع باتری مناسب ترین باتری هیوندا I10 است.

بهترین باطری برای ماشین هیوندای I10 کدام باطری است؟

باطری پیشنهادی ما به شما باطری 50 آمپر اتمی واریان صبا باتری است. هم کیفیت بالا و قیمت مناسب از نکات قابل توجه این برند است.

انتخاب باتری برای خودرو، امری سلیقه ای نیست و بستگی به سه عامل مهم دارد:

  • میزان برقی که هر خودرو مصرف می کند؛
  • میزان فضایی که برای جاگذاری امن باتری زیر کاپوت در نظر گرفته شده است؛
  • و میزان قدرتی که دینام برای شارژ باتری دارد.

با توجه به سه پارامتر فوق، در دفترچه راهنمای هر خودرویی به باتری مناسب آن خودرو اشاره شده است، اما شاید افراد زیادی باشند که بی توجه به این ویژگی ها باتری هیوندای I10 و یا سایر خودروها را خریداری کنند.

کدام باطری گارانتی بهتری دارد؟

در مورد باطریهای ایرانی تمام گارانتیها شرکتی میباشند. یعنی شما از هر کجا این باطری را خریده باشید برای استفاده از گارانتی باید به نمایندگی صبا باتری در تهران  مراجعه کنید. این روزها با تدابیری که اندیشیده شده است شرکتها موظف به ارائه گارانتی به بهترین شکل و کمترین مشکل برای مشتری شده اند و شرکتهای داخلی اگر معتبر باشند مثل صبا باتری، سپاهان باتری، برنا باتری گارانتی را انجام خواهند داد.

باطری اصلی ماشین هیوندای i10 را از کجا بخریم؟

شرکت توسعه منابع انرژی توان همان شرکت باتریسازی نیرو است که ده‌ها سال در ایران و جهان آن را با نام صبا باتری می‌شناسند. این شرکت با برخورداری از ظرفیت‌های صنعتی مبتنی بر فناوری‌های روز به عنوان مرجع اصلی تامین نیازهای کشور به حوزه انرژی و نهاد معتبر و تاثیرگذار در حوزه باتری است که در طرح‌های اولویت دار ملی با سایر سازمان‌ها و نهادهای قانونی کشور همکاری می‌نماید.

برای هیوندای i10 باتری 50 آمپر صبا باتری مناسب است.

با توجه به کیفیت مناسب و قیمت باتری صبا نسبت به باقی برندها، صبا باطری گزینه مناسبی خواهد بود.

ما در تلاشیم تا به صورت تمام وقت و در تمامی ایام خدمات فروش اینترنتی صبا باتری را ارائه دهیم.

تمامی خدمات ما با ارسال و نصب رایگان در محل خواهد بود درنتیجه خرید باتری صبا به صورت اینترنتی باعث صرفه جویی در وقت و هزینه شما خواهد شد.

تخفیف!
قیمت اصلی تومان1,558,249 بود.قیمت فعلی تومان1,495,000 است.
تخفیف!
قیمت اصلی تومان1,809,423 بود.قیمت فعلی تومان1,737,000 است.
تخفیف!
قیمت اصلی تومان1,972,999 بود.قیمت فعلی تومان1,894,000 است.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

0 0 آرا
Article Rating
عضو شوید
آگاه شوید
guest
3 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
قبادی
قبادی
4 سال پیش

سلام باتری 50 آمپر به سیستم برقیش فشار نمیاره چون برای خودش 45 آمپره؟

باتری صبا
باتری صبا
در جواب  قبادی
4 سال پیش

سلام دوست عزیز باتری 50 خروجی بیشتری دارد و بهتر روی خودروی شما کار میکند

نمازی
نمازی
2 سال پیش

باتری فابریک هیوندا صبا هست یاا سپاهان؟

سفارش تلفنی باتری صبا