باتری پراید 132

باتری پراید 132
4.7
(89)

معرفی پراید  132

اولین نسخه‌های پراید، این خودرو مردمی اما نه‌چندان محبوب، در سال 1372 و با تجهیزاتی بسیار اندک به ایران وارد شدند. نخستین فیس‌لیفت خانواده پراید، در سال 1386 و با نام سایپا 132 معرفی شد که نسبت به پراید صبا، چراغ‌ها، سپر و درب موتور آن مجددا طراحی شده بود.

مدل ارتقا یافته 132 نیز از سال 1389 به بازار آمد که ایمن‌سازی بیشتر شاسی و تقویت بدنه، فرم متفاوت چراغ‌ها و طراحی مجدد داشبورد و صندلی‌ها از مهم‌ترین تغییرات اعمال شده در پرایدهای ارتقا یافته است.

همچنین از آذر ماه 1393 شیشه لچکی بر روی ستون C مدل‌های صندوقدار حذف شده است و از این‌رو نمای جانبی مدل‌های قبل و بعد از این تغییر، متفاوت از یکدیگر به چشم می‌آیند. تولید پراید 132 بعد از 12 سال، سرانجام در دی‌ماه 1398 برای همیشه متوقف شد.

پراید 132 یک خودرو 4 سیلندره 8 سوپاپه می باشد که حجم موتور آن 1323 سی سی است.

این خودرو که در توسط شرکت سایپا در سال 1388 به بازار خودرو کشور عرضه شد، دارای 5 جعبه دنده دستی می باشد که دارای استاندارد آلایندگی یورو 2 است.

مصرف سوخت ترکیبی آن 6.8 لیتر در هر صد کیلومتر می باشد. این خودرو که به X100 نیز مشهور است، از موتور 1.3 لیتری M13 و توان 71 اسب بخار بهره می جوید. پراید 132 در واقع نسخه سدان پراید 111 ،پراید صبا ( صندوقدار سایپا 131 ) است و تنها مزیت آن نسبت به پراید 111 صندوق عقب جادارتر آن است و از لحاظ فنی مانند سایر پراید ها از همان موتور و گیربکس بهره می برد.

باتری فابریک پراید 132 و مشخصات آن

اما بهترین و مناسب ترین باطری برای این خودرو باطری 50 تا 60 آمپر است که می توان هم از نوع اسید شارژ و هم از باتری های سیلد برای این منظور استفاده کرد. بهترین مارک برای این خودرو استفاده از باتری های آرمو و واریان صبا باطری می باشد.

ابعاد باتری چماشین پراید 132

حداکثر فضا برای باتری ( طول×عرض×ارتفاع ): ۲۳ × ۱۸ × ۲۳ سانتی متر (CM)

نشانه های تمام شدن عمر باطری پرايد 132:
  • استارت نخوردن ماشین و روشن نشدن آن در پرايد 132
  • نیامدن برق پشت آمپر در پرايد 132
  • تق تق کردن استارت موقع استارت زدن ماشین پرايد 132
بهترین باطری برای ماشین ؟ کدام باطری است؟

باطری پیشنهادی ما به شما باطری پراید 132 آمپر اتمی واریان صبا باتری است. هم کیفیت بالا و قیمت مناسب از نکات قابل توجه این برند است.

انتخاب باتری برای خودرو، امری سلیقه ای نیست و بستگی به سه عامل مهم دارد:

  • میزان برقی که هر خودرو مصرف می کند؛
  • میزان فضایی که برای جاگذاری امن باتری زیر کاپوت در نظر گرفته شده است؛
  • و میزان قدرتی که دینام برای شارژ باتری دارد.

با توجه به سه پارامتر فوق، در دفترچه راهنمای هر خودرویی به باتری مناسب آن خودرو اشاره شده است، اما شاید افراد زیادی باشند که بی توجه به این ویژگی ها باتری پراید 132 و یا سایر خودروها را خریداری کنند.

انواع باتری مناسب پراید 132

1- اسیدی (آبی)

این نوع باتری ها که متریال تولید قدیمی دارند و از نشانه آن وجود ۶ درب روی باتری است که با باز کردن ۶ درب باید سطح اسید داخل را ببینید و در صورت کسر اسید باید به آب مقطر اضافه کنید پس نیاز به نگهداری و بازدید دارد.

2- کلسیمی (اتمی)

تکنولوژی جدید تولید باتری به اسم کلسیمی که این نوع باتری در ایران به نام اتمی معروف است و برعکس که همه فکر می کنند این نوع باتری اسید(الکترولیت) ندارد؛ اما اینگونه نیست و با توجه به جنس خاص صفحات درون آن نیازی به نگهداری و افزودن آب مقطر نیست.

pride 132 1397 1 باتری پراید 132

تفاوت باتری پراید ۱۳۲ با دیگر ماشین ها

به باتری ماشین هایی مانند پراید ۱۳۲ باتری پایه کوتاه می گویند. به علت اینکه قطب های این باتری پایین تر از سطح باتری قرار گرفته است.

قیمت باتری پراید ۱۳۲

شما می توانید با شماره ی بالا تماس گرفته و از قیمت روز انواع باتری ها مطلع و درباره باتری ماشین پراید ۱۳۲ اطلاعات بیشتری کسب کنید.

طول عمر باتری پراید ۱۳۲

معمولا باتری ماشین پراید ۱۳۲  بسته به شرکت تولید کننده از یک سال و نیم تا دو سال متفاوت است.

باطری ماشین پراید ۱۳۲ به علت دور بودن از گرما طول عمر بیشتری نسبت به دیگر ماشین ها دارد.

باطری اصلی ماشین پراید 132 را از کجا بخریم؟

شرکت توسعه منابع انرژی توان همان شرکت باتریسازی نیرو است که ده‌ها سال در ایران و جهان آن را با نام صبا باتری می‌شناسند. این شرکت با برخورداری از ظرفیت‌های صنعتی مبتنی بر فناوری‌های روز به عنوان مرجع اصلی تامین نیازهای کشور به حوزه انرژی و نهاد معتبر و تاثیرگذار در حوزه باتری است که در طرح‌های اولویت دار ملی با سایر سازمان‌ها و نهادهای قانونی کشور همکاری می‌نماید.

برای پراید 132 باتری 55 آمپر صبا باتری مناسب است.

با توجه به کیفیت مناسب و قیمت باتری صبا نسبت به باقی برندها، صبا باطری گزینه مناسبی خواهد بود.

ما در تلاشیم تا به صورت تمام وقت و در تمامی ایام خدمات فروش اینترنتی صبا باتری را ارائه دهیم.

تمامی خدمات ما با ارسال و نصب رایگان در محل خواهد بود درنتیجه خرید باتری صبا به صورت اینترنتی باعث صرفه جویی در وقت و هزینه شما خواهد شد.

تخفیف!
تومان1,495,000
تخفیف!
تومان1,737,000
تخفیف!
تومان1,894,000

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

0 0 آرا
Article Rating
عضو شوید
آگاه شوید
guest
7 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
خسرو
خسرو
4 سال پیش

سلام
روی پراید تا چند آمپر میشه نصب کرد؟

باتری صبا
باتری صبا
در جواب  خسرو
3 سال پیش

سلام باتری اصلی خودروی شما 50 آمپر می باشد و باتری 55 و 60 امپر نیز قابل نصب است.

فلاح
فلاح
3 سال پیش

سلام باتری من نشتی داره و اسید میریزه باید چپار کنم ؟ ایا این باطری ارزش نداره دیگه؟

باتری صبا
باتری صبا
در جواب  فلاح
3 سال پیش

سلام باتری خودروی شما باید تعویض شود

حسین پور
حسین پور
3 سال پیش

سلام

چیکار کنیم سرباتری سولفاته نزنه؟

باتری صبا
باتری صبا
در جواب  حسین پور
2 سال پیش

با سلام و درود روش اول: محلول جوش شیرین و آب یکی از بهترین گزینه ها برای شستشوی سر باتری ها است. اگر کسی برای شستشوی سر باتری «پودر بکین سودا» را به شما پیشنهاد داد، منظور همان جوش شیرین است. روش دوم: گریس کاری و چرب شدن سر باتری مانع سولفاته شدن آن می شود. محل تماس درپوش باتری با قطب را یک لایه گریس بکشید و بعد از اتمام کار کمی هم مایع ظرفشویی روی آن بریزید. روش سوم: شستشوی سر باتری ها با آب جوش است. پس از تمیز کردن سرباتری آن را با گریس چرب کنید… خواندن ادامه ...

فرهاد
فرهاد
2 سال پیش

روی پراید باتری پایه کوتاه نصب میشه یا پایه بلند؟

سفارش تلفنی باتری صبا